Pliki cookie zawierają wyłącznie anonimowe informacje.
Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Dotychczasowe wynagrodzenie wraz ze wszystkimi dodatkami zachowywać będą pracownicy Fiata Auto Poland (FAP), którzy zdecydują się w 2012 na czasowe przejście do bielskiego Powertrain. Równocześnie obowiązywać ich będą dotychczasowe umowy o pracę i na ich podstawie – z zachowaniem ciągłości zatrudnienia – będą pracować po swoim powrocie do Tychów. Porozumienie regulujące zasady wypożyczania pracowników między spółkami związki zawodowe i dyrekcja FAP podpisały w środę, 21 grudnia 2011.
Podstawą czasowego przechodzenia do Powertrain jest art.1741 Kodeksu pracy przewidujący udzielanie urlopu bezpłatnego celem wykonywania pracy u innego pracodawcy. Przy czym, zgodnie z kodeksowymi zasadami taki urlop bezpłatny wlicza się do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze u dotychczasowego pracodawcy, czyli w tym wypadku FAP. Mówiąc obrazowo pracownik korzystający z urlopu bezpłatnego na podstawie art. 1741 Kodeksu pracy ma w czasie jego trwania jednocześnie dwóch pracodawców – u jednego (Fiat) jest na urlopie, który jednak nie przerywa okresu zatrudnienia, a u drugiego (Powertrain) świadczy pracę, przez określony czas. Będzie on ustalany indywidualnie w porozumieniu pracodawców.
Przyjęte w drodze dialogu społecznego rozwiązanie przynosi korzyści wszystkim. Pracownikom zapewnia stabilne zatrudnienie oraz – dzięki wynegocjowanemu porozumieniu – dotychczasowe wynagrodzenia. Powertrain zyskuje ludzi o odpowiednich specjalnościach, których obecnie mu brakuje, natomiast FAP może z jednej strony zmniejszać tzw. koszty osobowe (bo nie on płaci urlopowanym), a z drugiej ma pewność, że jak sytuacja na rynkach motoryzacyjnych się poprawi, to nie będzie miał problemów z brakiem wykwalifikowanych pracowników.
(zz)
MASZ CIEKAWĄ PROPOZYCJE
NAPISZ DO NAS!