Pliki cookie zawierają wyłącznie anonimowe informacje.
Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Dyrekcja FCA Poland podczas dzisiejszego (12 stycznia 2016) spotkania ze związkami zawodowymi przedstawiła wstępne założenia kalendarza pracy na rok 2016 oraz planu urlopów zbiorowych. Przewiduje on trzy przerwy obejmujące łącznie 20 dni urlopu.
Wakacyjna (letnia) przerwa urlopowa w 2016 rozpocznie się nietypowo w piątek 29 lipca i potrwa do wtorku 16 sierpnia. Łącznie trwać zatem będzie niemal trzy tygodnie (dokładnie 19 dni kalendarzowych), a wykorzystane zostanie wówczas 12 dni urlopu. Kolejne dwa dni zaplanowano na 31 października (poniedziałek) i 2 listopada (środa), dzięki czemu w okresie święta Wszystkich Świętych powstanie długi, pięciodniowy weekend (od 29 października do 2 listopada). Natomiast w okresie świąteczno-noworoczna planowany jest urlop od czwartku 22 grudnia do końca roku. Ze względu na układ kalendarza (Wigilia i Sylwester wypadają w sobotę, zaś dwa dni świąt Bożego Narodzenia w niedzielę i poniedziałek) wykorzystane wówczas będzie sześć dni urlopu.
Dyrekcja zapowiada jednocześnie dwa „mostki świąteczne” w maju – pierwszy w poniedziałek 2 maja (czyli między świętem 1 Maja i Konstytucji 3 Maja), drugi zaś 27 maja (piątek po Bożym Ciele). Nie zostało jednak przesądzone w kalendarzu pracy, kiedy te dni będą odpracowane (czyli na jaki termin zostaną przesunięte czarne dniówki robocze).
Jak bowiem przekonywali przedstawiciele dyrekcji podczas wtorkowego spotkania ze związkami zawodowymi obecnie nie można jednoznacznie i ostatecznie ustalić kalendarza pracy na rok bieżący. Wynika to z jednej strony z faktu, że tylko do maja 2016 będzie w Tychach produkowany Ford Ka, zaś z drugiej – z braku precyzyjnie ustalonych zadań i planów produkcyjnych dla FCA Poland na ten rok. Przykładowo nie wyklucza się do maja czasowych przerw w produkcji Lancii Ypsilon i skoncentrowaniu się na produkcji „500” oraz Forda Ka. Plany produkcyjne mają być zasadniczo ustalone do 15 marca 2016 i jak tylko to nastąpi to następnego dnia ma zostać podpisany kalendarz pracy na ten rok.
Wiele jednak wskazuje, że – co zresztą wprost przewiduje dyrekcja – później będzie on jeszcze modyfikowany. Ze względu na koniec produkcji Forda Ka w drugiej połowie roku, gdy nasz zakład pozostanie tylko z dwoma modelami (Fiat 500 i Lancia Ypsilon) nie można bowiem wykluczać dni postojów. Wcześniej jednak planowana będzie praca w soboty. Na pewno w styczniu, lutym (według słów dyrektora Piętki „co najmniej jedna”) oraz w marcu („jakaś” sobota). Konkretów jednak brak, gdyż sytuacja ponoć dynamiczna i niestabilna.
Podczas wtorkowego spotkania ze związkami zawodowymi dyrekcja FCA Poland zapowiedziała również zmiany w zasadach oceny pracowników, które maja być takie same w całej grupie EMEA (czyli zakładów FCA w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie). Wiadomo na pewno, że wzrośnie skala ocen, która od 2016 będzie pięciostopniowa (1-5) – a nie czterostopniowa (1-4) jak dotychczas – zaś założenia nowych zasad oceny pracowników przedstawiono stronie związkowej w formie prezentacji komputerowej. Przy czym prace nad szczegółowymi zasadami i kryteriami oceny jeszcze trwają. Dlatego też konkretnie oraz dokładnie mają być one omówione dopiero podczas kolejnych spotkań.
(zz)
MASZ CIEKAWĄ PROPOZYCJE
NAPISZ DO NAS!