Pliki cookie zawierają wyłącznie anonimowe informacje.
Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookie, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Sobotnie (4 marca 2023) rozmowy z zarządem FCA Powertrain nie doprowadziły do zawarcia porozumienia dotyczącego zwolnień grupowych w tej spółce. Cały czas „szlifujemy” zapisy końcowe i doprecyzowujemy szczegóły w kwestii odpraw – mówi Wanda Stróżyk, przewodnicząca naszej międzyzakładowej Solidarności FCA Poland. Kolejne spotkanie zaplanowano na środę 8 marca 2023.
Omawiany projekt porozumienia obejmuje dwa programy dobrowolnych odejść. Pierwszy (PDO1) związany z przejściem na co najmniej dwa lata do pracy w tyskim FCA Poland, Stellantis Tychy (silniki) lub Stellantis Gliwice (lekkie samochody dostawcze). Pracownicy, którzy zdecydują się na takie rozwiązanie otrzymają odprawy w wysokości 12 (przy stażu pracy do 10 lat) lub 14 (gdy staż maja dłuższy) miesięcznych wynagrodzeń.
Drugi (POD2) natomiast skierowany jest do osób, które odejdą z pracy poza Stellantis i nie podejmą pracy w jego zakładach ponad 5 lat. W takim przypadku odprawy mają wynosić od 8 do nawet 24 miesięcznych wynagrodzeń. W obu przypadkach są wyższe od ustawowych. Więcej o proponowanych odprawach dla odchodzących z bielskiego FCA Powertrain można przeczytać tutaj.
Jeżeli jednak na skorzystanie z tych propozycji zdecyduje się mnie niż 300 osób dyrekcja FCA Powertrain przeprowadzać będzie zwolnienia przymusowe na zasadach ustawowych, czyli z trzymiesięczną odprawą (liczoną jak urlop wypoczynkowy) oraz maksymalnie trzymiesięczną rekompensatą za skrócony okres wypowiedzenie.
– W tej chwili wszystko jeszcze uszczegóławiamy – wyjaśnia Wanda Stróżyk. – Musimy wynegocjować porozumienie, które będzie chroniło prawa i interesy także tych pracowników, którzy znajdą się na listach do zwolnienia, jeśli z dobrowolnych odejść skorzysta mniej niż 300 osób.
(zz)
MASZ CIEKAWĄ PROPOZYCJE
NAPISZ DO NAS!